Телефон відділу продажу

(044) 22-77-244

UA RU EN

5 маловідомих фактів про мюзикл «Чикаго»

lamp lamp lamp
24 квітня 2017
news

Мюзикл «Чикаго» вже давно став класикою та посідає у бродвейському пантеоні місце поряд з іншими хітами на кшталт The Cats. Квитки на шоу, яке досі у репертуарі на Бродвеї, складно дістати вже за кілька місяців до показу. Пісню «Танго у в′язниці» використовували для постановки танцювальних номерів стільки разів, що страшно і подумати, а фільм за мотивами мюзиклу та за участі Річарда Гіра, Кетрін Зета-Джонс та Рене Зеллвегер − абсолютний успіх, схожий на вибух. «Оскар» у номінації «Найкращий фільм» − це не жарти.

Проте не все так просто! За кожним гучним карколомним успіхом стоїть шафа, повна скелетів, і саме у них нам, глядачам, найцікавіше поритися. Тож давайте впритул наблизимось до того, що відбувалось та відбувається за лаштунками мюзиклу «Чикаго».

Факт #1: КРИМІНАЛЬНЕ КОРІННЯ

Ця історія завдячує своїм піднесенням на вершини слави одній скромній (добре, не надто скромній) репортерці на ім′я Морін Даллас Воткінс, що працювала у відділі кримінальних новин в одній з чиказьких газет у 1920-х роках. Вона майже кожного дня виїжджала на місця злочинів, спілкувалася з поліцією, потерпілими та підозрюваними, була присутня у залах суду та малювала шаржі на присяжних. Тоді саме панував суворий сухий закон, і Морін називала його «найбільш лицемірним, що ставалося зі світом з часів Іуди». Вона казала так, оскільки постійно бачила навкруги кричущу корупцію, насправді алкогольний бізнес процвітав як ніколи, speakeasy бари, естетика котрих переживає наразі другий бум популярності в Україні, були надзвичайно модними. Злочинність набувала дедалі химерніших форм, і повсякчас сильніше перепліталася із офіційними «органами правопорядку».

Саме в таких умовах з′явився феномен «зіркового злочинця»: людини, що порушила закон, але здобула любов широкої публіки та перетворилася на «зірку» шоу-бізнесового формату. Це якраз випадок жіночок з «Тюремного танго»: кожна з них вбила свого чоловіка чи коханця, але кожна пояснює, що мала настільки вагомі причини це зробити, що «вони самі напросились». Цих злочинниць не виправдовує кримінальний кодекс, але пересічний глядач по-людськи здатен їх зрозуміти, а ображені чоловіками жінки аплодують їм стоячи.

Морін написала сценарій «Чикаго» у 1926 році, і відтоді ця історія зазнавала лише несуттєвих коректур. Гучне повернення на бродвейську сцену відбулося у 1975 році завдяки патріарху кіно та мюзиклів − Бобу Фоссу. У 1996 році продюсери під тиском фанатів цієї історії переглянули сценарій та повернули у нього кілька композицій, які не схотів використовувати Фосс. Розширена версія включає у себе п’ятнадцять треків у першому акті та десять − у другому.

Факт #2: ІНТРИГИ КАСТИНГУ

Друга тема, яка стосується мюзиклу − це залаштункові інтриги навколо кіно-версії «Чикаго». Скажімо, ви знали, скільки відчайдушних дзвінків та повідомлень отримали творці фільму від Бейонсе та її менеджерів? Все через те, що співачка буквально марила роллю Мами Мортон та готова була поступитися значною частиною гонорару, щоб втілити на екрані образ цієї надзвичайно характерної жіночки. Мама Мортон − наглядачка окружної в’язниці, отже, їй пальця до рота не клади. У коментарях до сценарію написано: це має бути огрядна пані років 35-65 (зауважте, який широкий віковий діапазон!), гостра на язик, харизматична. А Бейонсе, звісно, збіса харизматична, але на той момент їй не виповнилося навіть двадцяти п′яти, і фігура в неї була аж ніяк не огрядна. Отже, це чи не єдиний випадок в історії кастингу світового кіно, коли претендентка на роль виявилась занадто молодою та худорлявою, а не навпаки. Цю роль отримала реп-артистка Квін Латіфа, і, за визнанням кіно-спільноти, впоралася з нею блискуче. Мамі Мортон належить крилата фраза «якщо що ти до мамці по-доброму, вона до тебе теж по-доброму».

А ось Кетрін Зета-Джонс, наприклад, поняття не мала про сюжет фільму, до якого проходила відбір: вона прямо заявила, що хоче «ту роль, де треба співати All That Jazz», канонічну пісню кабаре-сцен всього світу. Акторці кортіло максимального гламуру, і вона його отримала!

У це важко сьогодні повірити, Рене Зеллвегер, що зіграла роль Роксі Харт, не мала зовсім жодного попереднього досвіду співу чи танців на момент, коли була затверджена до складу. Єдине, на що вона могла спиратися − це стандартний курс сценічного руху, який викладають у акторських коледжах. Проте Зеллвегер не побоялася такої відповідальності і, взявшись до роботи, зуміла створити яскравий персонаж та отримати за це нагороду «Золотий Глобус».

Факт #3: КОЛЬОРОВА ПІДКАЗКА

Перевірте, чи достатньо ви спостережливі: під час танцю «Танго у в′язниці» (Cell Block Tango) якого кольору хустинку дістає героїня з Угорщини? Можна бути майже впевненими, що ви скажете «червоного», адже всі персонажі у цьому тюремному крилі засуджені за вбивство, на їхніх руках кров у прямому та переносному сенсі, і ці хустинки її якраз символізують. Проте угорська дівчина не вбивала! Вона дістає білу хустку, і уважному глядачеві цього вже достатньо, аби здогадатись про те, що інші дізнаються трохи згодом.

Факт #4: ДИКТАТ ЦЕНЗУРИ

Творці кожної з редакцій «Чикаго» мали свої уявлення про межі пристойного, тому версії постановок різних років відрізняються з точки зору лексики. В номері під назвою Class цензура не пропустила рядок, що звучав як «кожна дівка − хвойда, а кожен хлопець − рогоносець». Автори тексту дуже старались відвоювати свою версію, проте безуспішно: вона була проспівана так, як є, лише у постановці 1996 року.

Факт #5: ІСЛАМСЬКИЙ СЛІД

Мюзикл «Чикаго» мав всі шанси стати причиною масштабного міжнародного політичного скандалу. Салман Рушді, британський письменник індійського походження, якого ледь не вбили через книгу «Сатанинські вірші», отримав він «анонімного арт-інвестора» пропозицію переробити сценарій мюзиклу, аби події відбувалися в мусульманській державі, а ролі жінок-убивць дісталися справжнім мусульманкам. Сцена танго мала включати у себе скидання хіджабів та оригінальну версію танцю. Невідомо достеменно, як проходив процес переговорів, проте від заманливої пропозиції Рушді відмовився. Певно, розсудив, що не варто спокушати долю − життя дорожче за будь-який, найгучніший мюзикл.

Якщо ж ви бажаєте торкнутись неповторного духу міста Чикаго, але поки що не маєте туди квитка, ласкаво просимо до світу мюзиклу! Кілька приємних годин вам гарантовано!

повернутися до новин

Замовити дзвінок

Ім′я:* E-mail:* Телефон:* Текст повідомлення:*